Alles in een handig overzicht via een praktisch factuurprogramma

Alles in een handig overzicht via een praktisch factuurprogramma

Hoe meer klanten je hebt, des te lastiger wordt het om alles bij te houden. Als je geen apart factuurprogramma hebt, dan moet je dus elke factuur per klant zelf behandelen. Aangezien je met een grote klantendatabase elke dag meerdere bestellingen hebt, wordt het afhandelen van de facturen al snel een dagtaak. Daarnaast is het niet alleen even een kwestie van een factuur de deur uit sturen. Je moet immers ook goed bijhouden wanneer deze wordt betaald. Vaak vergeten mensen de factuur en dan dient er een herinnering verstuurd te worden. Dus dat zou betekenen dat je per factuur ook weer in de gaten moet houden of de betalingstermijn reeds is overschreden en als dat zo is, dan moet je weer een nieuwe betalingsherinnering versturen. Vervolgens moet je ook kijken of de klant daarna wel betaalt. Hier heb je uiteraard geen tijd voor en het is ook onnodig om hier speciaal een accountant voor in de schakelen, want het is taak die je gemakkelijk kunt automatiseren. Zo kun je met een goed factuurprogramma veel van het geregel rondom facturen automatiseren. Met een goed factuurprogramma is het ten eerste zo dat alle bestaande klanten worden onthouden. Herhaalde bestellingen kunnen dus direct met de juiste gegevens afgehandeld worden en de factuur wordt daarna ook meteen automatisch verstuurd. Ten tweede zal de tool die je gebruikt de betaalstatus bijhouden. Zodra de betalingstermijn is overschreden, dan gaat de betalingsherinnering automatisch de deur uit. Maar dat is net alles. Als je kiest voor een goed factuurprogramma, dan krijg je meer dan alleen een tool die facturen aanmaakt. Zoals gezegd worden de gegevens van de klanten onthouden, maar dat geld bijvoorbeeld ook voor de gespreksgeschiedenis tussen jou en de klant. Een dergelijke tool is dus ook ideaal voor het vinden en werven van nieuwe klanten. Je kunt nieuwe klanten eenvoudig benaderen en bij een tweede of derde gesprek zie je meteen hoe ver je bent en waar het de laatste keer overging. Het in stand houden van een persoonlijke band met de klanten wordt aanzienlijk makkelijker. Dit is des te meer noodzakelijk wanneer je veel verschillende klanten hebt. Al met al heb je alles dus mooi samen gebundeld via 1 tool in 1 handig overzicht. Van sales tot facturatie en statistieken, je vindt het allemaal in één overzicht. Alles kun je mooi bijhouden waardoor je dus ook snel kunt zien wanneer er bijvoorbeeld een plotseling afname ontstaat in de verkoopcijfers. Je ziet dan ook snel welke klanten minder kopen of niet langer zaken doen en je kunt dan eventueel een follow-up gesprek aangaan voor de nodige feedback. Zo houd je je onderneming gezond en scherp.

Waar kan ik terecht voor een dergelijk compleet factuurprogramma?

Mocht je meer willen dan alleen een simpel factuurprogramma, dan kun je het beste kiezen voor Teamleader. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor het CRM-systeem waarmee je de klantenservice kunt optimaliseren. Maar ook de facturatie kun je eenvoudig regelen via Teamleader. Het maakt alles een stuk gestroomlijnder en overzichtelijk. Dat is voor jou prettig, maar voor de klanten ook. Zij krijgen immers ook altijd op tijd een professionele factuur toegestuurd. De communicatie tussen jou en klant wordt daardoor dus alleen maar beter. Kies daarom voor een factuurprogramma van Teamleader.

Kijk op teamleader.nl voor verdere informatie

Via de site van teamleader.nl kun je snel ontdekken wat er zoal mogelijk is met het factuurprogramma van Teamleader. Zo kun je via Teamleader onder andere gebruik maken van de volgende functies:

  • Offertes in eigen huisstijl
  • Overzichtelijke sales follow-up
  • Inzicht in actiegerichte statistieken
  • Eén database voor al je contacten